‘Het klantgerichte financiële advies van de toekomst’
Michiel van Vugt: “Financieel advies evolueert. Weg zijn de dagen waarin het puur ging om rendementen en cijfers. Het gaat nu om actief klantbeheer.”
Dat schrijft Michiel van Vugt, voorzitter van de Stichting Actief Klantbeheer, in de nieuwe e-InFinance. “Moderne financiële adviseurs begrijpen dat het creëren van echte waarde betekent dat ze zich richten op de behoeften, doelen en zorgen van hun klanten. Dit betekent niet alleen hypotheek-, verzekerings-, en vermogensadvies, maar ook actief klantbeheer en het richten op de kwaliteit van leven van de klant.”
Holistische benadering
“Het traditionele beeld van financieel advies als puur gericht op lage rentes, lage premies en hoog rendement heeft plaatsgemaakt voor een meer holistische benadering die draait om de klant. Klanten willen niet alleen dat hun portefeuilles groeien; ze willen ook dat hun financiële strategieën aansluiten bij hun levensdoelen en waarden. Moderne financieel adviseurs begrijpen dit en streven ernaar om een diepgaande relatie op te bouwen met hun klanten, gebaseerd op vertrouwen, begrip en respect.”