Hypotheekadviseur, timing is alles!

Liaison Klant en Toezichthouder Syntrus Achmea Hypotheken

Hoe kun je verduurzamingsadvies voor consumenten zo effectief mogelijk maken? Door het onderwerp op het juiste moment aan te kaarten en zo concreet mogelijk te maken. En daar heb je echt de hypotheekadviseur bij nodig, blijkt na analyse van de klantarena, een groepsgesprek van Centraal Beheer met woningeigenaren.

Acht klanten zitten om de tafel. Allemaal hebben ze de afgelopen anderhalf jaar een woning met een laag energielabel gekocht: E, F, of G. En allemaal hebben ze een hypotheek afgesloten bij Centraal Beheer, Syntrus Achmea Hypotheken, Woonfonds of Attens.

In deze klantarena praten ze over hun hypotheek, over de verduurzaming van hun huis, en hoe ze het advies van hun hypotheekadviseur hebben ervaren. Ze laten foto’s zien van hun verbouwing of verduurzaming en benoemen hun emoties. Het publiek, zo’n dertig medewerkers van de genoemde merken, luistert aandachtig toe. Online kijken er nog ruim zestig collega’s mee.

Naar binnen halen

“We doen zo’n klantarena een paar keer per jaar’, vertelt José Rouwenhorst. Ze is liaison Klant en Toezichthouder van de hypotheekmerken. “Het is voor ons een manier om de stem van de klant naar binnen te halen.”

[....]

Gerelateerde vacatures

Bekijk ook eens deze vacatures

Handelsbanken
4.003 - 6.982
Medior
Amsterdam
De Hypotheekshop
Marktconform
Medior
Rotterdam-Zuid
De Hypotheker
3.953 - 5.633
Medior
Capelle aan den IJssel