‘Woningverduurzaming biedt volop kansen voor hypothecaire sector’

Nieuws
03-01-2025
Annemarie Küppers
Nederland staat voor de immense uitdaging om alle acht miljoen woningen en één miljoen gebouwen te verduurzamen. Dat biedt echter ook kansen voor de hypothecaire sector, de adviseur en vooral voor zijn klant, zo blijkt uit dit rondetafelgesprek tussen het ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening (VRO), HDN en Figlo.

De verduurzamingsuitdaging rond woningen en gebouwen is iets wat álle ketenpartijen raakt: consumenten, de overheid en de hypothecaire sector. Om alle knelpunten en mogelijke oplossingen goed in beeld te krijgen geven drie partijen hun visie aan tafel in het kantoor van het ministerie van VRO in Den Haag (foto).

Allereerst de uitdaging: momenteel is de doelstelling van de overheid dat Nederland in 2030 tenminste 55% minder CO2 moet gaan uitstoten vergeleken met 1990. Dat is een tussenstap naar 2050, waarin Nederland helemaal klimaatneutraal moet zijn. Een niet onbelangrijk onderdeel daarvan is de gebouwde omgeving.

[....]

Lees verder op: infinance.nl

Gerelateerde vacatures

Geïnteresseerd in een carrière bij organisaties in ditzelfde vakgebied? Bekijk hieronder de gerelateerde vacatures en vind de perfecte match voor jou!
Top vacature
AethiQs
Marktconform
Junior, Medior
Haarlem, Rotterdam en Weert
AethiQs zoekt een eigenwijze adviseur, die niet past in een traditionele organisatie en geen voor gedefinieerde functiebeschrijving heeft.
Top vacature
De Hypotheekshop
Marktconform
Senior
Vlaardingen
Ben jij een gedreven financieel adviseur met leidinggevende ambities? Grijp deze kans om een vestiging te leiden én klanten te helpen met onafhankelijk hypotheekadvies!
Top vacature
ING
3.678 - 6.029
Medior
Amsterdam
Als Hypotheekadviseur Centraal help je klanten op afstand bij de financiering van hun woonwens.
Top vacature
NN
2.952 - 4.218
Junior, Medior
Rotterdam
Wil jij impact maken in ons streven naar een Digitale Retailbank? Help jij mee een stevige fundering neer te zetten in excellente klantbediening en intermediaire tevredenheid? ‘’Kom maar op met...